In een week waarin 75 Jaar Sociaal Historisch Centrum voor Limburg werd gevierd en de nieuwe instituutsnaam ‘Tracé’ werd aangekondigd, de nieuwe Canon van Limburg (analoog en digitaal) van LGOG werd gepresenteerd en de Monumentenwacht Limburg een drukbezochte relatiedag hield, is er nóg een mooi nieuwtje.
In september is onze publiekscampagne Erfgoedmaanden van start gegaan. Deze campagne gebruikt verschillende media: gedrukte media (De Limburger of de bijlage Voila), sociale media en de centrale webpagina’s per erfgoedmaand op deze website.
Nu is er een vierde medium bijgekomen, nl. een kort filmpje waarmee de Coöperatie bij het publiek wordt geïntroduceerd. Wie onze advertentie in de krant (QR-code) of op een ander medium straks opent krijgt een korte video te zien, die ook voor alle leden en partners vrij bruikbaar is: de Limburgs Erfgoed Commercial.
Het filmpje is gemaakt door Doerak Film in Venlo en bedacht in een kleine werkgroep van pr-medewerkers van professionele erfgoedinstellingen: Marjo Konings van SHCL, Maud van Meijel van Limburgs Museum, Pieter van der Woude van LGOG, Jolanda Rikers van Museum Valkenburg, Sterre Boessen van SHCL en Julia Siahaija van het Missiemuseum Steyl. Julia verdient daarbij nog een extra woord van dank. Deze werkgroep heeft de campagne erfgoedmaanden als geheel vorm en inhoud gegeven. Deze culturele samenwerking tussen Noord-, Midden- en Zuid-Limburg verloopt dus prima!
En: hebben jullie als (aspirant-)lid of partner nog meer activiteiten voor de Erfgoedmaanden, meld het bij m.konings@shclimburg.nl !